Αναλυτική Περιγραφή Διαδρομής
Ανατολή ηλίου-Δύση
5:3
Απόσταση: 255 km
Θετική υψομετρική: 5.420 μ. – Αρνητική: 5.930 μ.
Ασφάλτινος δρόμος 154 χλμ. – χωματόδρομος 101 χλμ.
Ενδιάμεσοι σταθμοί τροφοδοσίας 28
Εκκίνηση μπροστά από τον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών στις 17:00 μ.μ. κινούμαστε σε ελαφρά ανηφορικό ασφάλτινο δρόμο για 650 μ. στρίβουμε αριστερά και μπαίνουμε σε βραχώδες κατηφορικό μονοπάτι (το αρχαίο μονοπάτι Δελφών–Κίρρας). Το μονοπάτι κινείται σχεδόν στην ίδια μορφή για 1700μ. όπου καταλήγει σε επίπεδο χωματόδρομο ανάμεσα σε ελαιώνες μέχρι τον οδικό άξονα Άμφισσας-Ναυπάκτου τον οποίο ακολουθούμε στρίβοντας αριστερά έως τον 1ο σταθμό της Ιτέας στο 11ο χλμ. της διαδρομής μας.
Αφήνουμε τον σταθμό και κινούμενοι πάντα σε ασφάλτινο τεραίν στον κεντρικό δρόμο Άμφισσας–Ναυπάκτου σε αρκετά σημεία δίπλα στην θάλασσα φτάνουμε στον 2ο σταθμό στην περιοχή της Πηγάδας στο 18,5 χλμ. της διαδρομή μας. Το ίδιο μοτίβο επαναλαμβάνεται μέχρι τον 3ο σταθμό με μία επισήμανση ότι στο 26 χλμ. ακριβώς πάμε λοξώς αριστερά στο μεγάλο παράδρομο που κινείται παράλληλα με την θάλασσα έως τον σταθμό του Γαλαξειδίου που βρίσκεται στο 27,7 χλμ.
Φεύγοντας από τον σταθμό σε ανηφορικό δρόμο φθάνουμε στην γέφυρα του κεντρικού δρόμου και πάμε αριστερά μέχρι να συναντήσουμε τον ως άνω οδικό άξονα και να κινηθούμε πάνω σε αυτόν.
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να γίνουν δύο επισημάνσεις. 1ον κινούμαστε στον κεντρικό δρόμο πάντα στην ΑΡΙΣΤΕΡΗ πλευρά του, αντίθετα με την φορά κίνησης των αυτοκινήτων πράγμα απαραίτητο αφενός για περισσότερα προστασία και αφετέρου γιατί η σήμανση θα γίνει από αυτή την πλευρά του δρόμου και 2ον θα πρέπει απαραίτητα οι αθλητές να φέρουν φακό κεφαλής από την ώρα που θα νυχτώσει και μετά αφενός για να είναι ορατοί από τα διερχόμενα αυτοκίνητα και αφ’ εταίρου για να μπορούν να διακρίνουν τα σήματα που θα υπάρχουν είτε στην άσφαλτο είτε στις ειδικές ταμπέλες αλλαγής της πορείας.
Κινούμενοι πάντα στον κεντρικό δρόμο και μετά από πορεία 9 περίπου χλμ. από το σταθμό του Γαλαξειδίου σε δρόμο με σχετική ανηφόρα συναντάμε 3 τούνελ όπου τα δύο πρώτα τα περνάμε από τον παράδρομο που υπάρχει, στο 3ο όμως είμαστε υποχρεωμένοι να περάσουμε από μέσα με πολύ προσοχή. Αφήνοντας τα τούνελ μετά από 3 χλμ. συναντάμε τον 4ο σταθμό στην περιοχή των Αγ. Πάντων στον 39,4 χλμ. της διαδρομής μας.
Φεύγοντας από τον 4ο σταθμό και κινούμενοι πάνω στον κεντρικό δρόμο μετά από 4,5 περίπου χλμ. συναντάμε μία διχάλα, στο σημείο αυτό αφήνουμε τον κεντρικό δρόμο και ακολουθούμε τον αριστερό παραλιακό δρόμο ο οποίος μετά από 3,5 χλμ. μας οδηγεί στον 5ο σταθμό στην περιοχή της Ερατεινής σε αυτό το σημείο βρισκόμαστε στον 48,8 χλμ. της διαδρομής μας.
Αφήνουμε τον σταθμό πηγαίνοντας πάντα στον παραλιακό ασφάλτινο δρόμο και μετά από 3,7 χλμ. ξαναβγαίνουμε στον κεντρικό δρόμο όπου διανύοντας απόσταση 5 περίπου χλμ. συναντάμε νέο παραλιακό δρόμο στα αριστερά μας τον οποίο και ακολουθούμε. Μετά από 200 μ. φθάνουμε στον 6ο σταθμό στην περιοχή του Αγ. Νικολάου και στο 57,9 χλμ. της διαδρομής μας.
Συνεχίζουμε την πορεία μας και μετά από 700 μ. ξαναβγαίνουμε στον κεντρικό δρόμο. Μετά από 5 χλμ. συναντάμε εκ νέου παραλιακό παράδρομο στα αριστερά μας όπου και τον ακολουθούμε για 1.600 μ. για να ξαναβγούμε πάλι στον κεντρικό δρόμο όπου συνεχίζουμε την πορεία μας για 2,5 χλμ.. Στο σημείο αυτό θα πρέπει οι δρομείς να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή γιατί είναι το πρώτο σημείο όπου θα πρέπει να κατευθυνθούν στη δεξιά πλευρά του δρόμου για να ακολουθήσουν ένα μονοπάτι, να περάσουν κάτω από τον κεντρικό δρόμο και διασχίζοντας ένα αγρόκτημα να βγουν στον παραλιακό δρόμο όπου και βρίσκεται ο 7ος σταθμός στην περιοχή Σπηλιά της παραλίας Σεργούλας και στο 67,9 χλμ. της διαδρομής μας.
Αφήνοντας τον σταθμό και βαδίζοντας πάντα στον ασφάλτινο παραλιακό δρόμο μετά από πορεία 4,8 χλμ. στο τέρμα του δρόμου και αφού προηγούμενος έχουμε συναντήσει μια πηγή στα αριστερά μας στρίβουμε δεξιά σε ένα ανηφορικό δρόμο όπου πριν την γέφυρα πάμε αριστερά για να βγούμε στον κεντρικό δρόμο. Μετά από πορεία 3 χλμ. περνάμε επίσης με μεγάλη προσοχή στην δεξιά πλευρά του δρόμου στον παράδρομο όπου ακολουθώντας τον και στρίβοντας αμέσως αριστερά περνάμε κάτω από την γέφυρα και συνεχίζοντας για 1 χλμ. συναντάμε πάλι τον παραλιακό δρόμο στην περιοχή Μαραθιά στρίβουμε δεξιά, και μετά από 500 μ. φθάνουμε στον 8ο σταθμό και στο 77,4 χλμ. της διαδρομής μας.
Αφήνοντας τον σταθμό κινούμαστε πάντα παραλιακά στον ασφάλτινο δρόμο για 700μ.όπου μπαίνουμε σε χωματόδρομο για 1200 μ.και μετά σε καλντερίμι. Το καλντερίμι τελειώνει μετά από 700 μ. (στο σημείο αυτό τελειώνει και η παραλία) και αρχίζει η άσφαλτος όπου μετά από 400 μ. μπαίνουμε εκ νέου στον κεντρικό δρόμο και πάμε αριστερά. Μετά από πορεία 3,7 χλμ. στον κεντρικό δρόμο πάμε αριστερά σε κατηφορικό χωματόδρομο για 500 μ. και μετά από πορεία ενός χλμ. σε ασφάλτινο δρόμο φθάνουμε στον 9ο σταθμό στην παραλία του Μονοστηρακίου και σε απόσταση 85,6 χλμ. από την εκκίνηση.
Αφήνοντας τον σταθμό κινούμαστε πάντα παραλιακά στον ασφάλτινο δρόμο για 4,3 χλμ. όπου συναντάμε την Μανάγουλη. Συνεχίζουμε την άσφαλτο και μετά απο 2,2 χλμ. μπαίνουμε στον Αγ. Πολύκαρπο. Συνεχίζουμε ευθεία και μετά από 200 μέτρα συναντάμε μία διχάλα όπου αφήνουμε την άσφαλτο και πάμε αριστερά στον χωματόδρομο, διασχίζουμε τον ποταμό Μόρνο π’ανω σε μιά πρόχειρη γέφυρα, μόλις περάσουμε την γέφυρα πάμε αμέσως δεξιά και μετά από περίπου 80 μέτρα πάμε αριστερά στην άσφαλτο όπου μετά από 1 χλμ. συναντάμε τον κεντρικό δρόμο Ιτέας Ναυπάκτου εκέι πάμε αριστερά. Μετά από πορεία 3,3 χλμ. φθάνουμε στον 10ο σταθμό στην Ναύπακτο στο 97.5 χλμ. της διαδρομής μας. Αφήνουμε τον σταθμό και ακολουθώντας τον μεγάλο παραλιακό δρόμο σε ευθεία για 4,7 χλμ. ξαναβγαίνουμε στον κεντρικό δρόμο. Μετά από 800 μ. παίρνουμε τον δρόμο από το πλάι του φαναριού αριστερά για 3,3 χλμ. και συγκεκριμένα στο 106,3 χλμ. της διαδρομής μας αφού περάσουμε ένα γεφύρι στρίβουμε αμέσως αριστερά κάτω για Αντίρριο. Κινούμενοι πάντα σε ασφάλτινο δρόμο μετά από 800 μ. περνάμε από υπόγεια διάβαση κάτω από τον κεντρικό δρόμο Ρίου–Αντίρριου, αμέσως στρίβουμε αριστερά και μετά 300 μ. ανεβαίνουμε μιά σκάλα στα αριστερά μας και βγαίνουμε στο δεξιό πεζόδρομο της γέφυρας Ρίου–Αντιρρίου όπου μετά από πορεία 2,9 χλμ. πάνω στην γέφυρα περνάμε απέναντι στο Ρίο όπου βρίσκεται ο 11ος σταθμός και 1ος Κεντρικός μπροστά στο ‘HOTEL APOLLON’ και ακριβώς στο 111,1 χλμ. από το σημείο της εκκίνησης.
Αφήνουμε το σταθμό του Ρίου και κινούμενοι πάντα σε άσφαλτο ακολουθώντας τα σήματα κατεύθυνσης που υπάρχουν στο οδόστρωμα φθάνουμε στην παλαιά Εθνική οδό όπου περνώντας με μεγάλη προσοχή στην απέναντι πλευρά και ακολουθώντας πάντα τα σήματα φθάνουμε στο ποταμό Χάραδρο όπου τον διαβαίνουμε περνώντας μέσα από το νερό για μήκος 4-5 μ. και βάθος όπως υπολογίζεται για εκείνη την εποχή 10 έως 20 cm. Εδώ θα πρέπει οι αθλητές να έχουν προβλέψει ή να χρησιμοποιήσουν σακούλες που θα προμηθεύσει η διοργάνωση ή να έχουν προμηθευτεί 2ο ζευγάρι παπούτσια για να αλλάξουν. Μόλις περάσουμε το ποτάμι κατευθυνόμαστε αριστερά τον ανηφορικό δρόμο (θα πρέπει να σημειώσουμε ότι από αυτό το σημείο αρχίζει μια συνεχής ανάβαση για 10 χλμ., φθάνοντας σε υψόμετρο 1000 μ.) Ανηφορίζοντας συνεχώς σε ασφαλτόδρομο φθάνουμε στο 12ο σταθμό στη περιοχή Χάραδρον και στο 119,2 χλμ. της διαδρομής μας. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι εδώ υπάρχει άφθονο τρεχούμενο παγωμένο νερό από την πηγή που βρίσκεται ακριβώς πίσω από τον σταθμό. Επίσης θα πρέπει να τονίσουμε ότι η διαδρομή από εδώ και μπρος θα κινείται σε χωματόδρομο για αρκετά χιλιόμετρα.
Αφήνοντας το σταθμό και κινούμενοι πάντα σε ανηφορικό δρόμο κατευθυνόμαστε προς το όρος Παναχαϊκό όπου μπαίνουμε στον χωμάτινο περιφερειακό του δρόμο ακριβώς στο 120,8 χλμ. Ανηφορίζοντας πάντα τον χωματόδρομο φθάνουμε κάποια στιγμή στο ψηλότερο σημείο του στο 125,6 χλμ. και σε υψόμετρο 1000 μ. όπως αναφέραμε και προηγουμένως. Από το σημείο αυτό και μετά ο χωματόδρομος αρχίζει να κατηφορίζει μέχρι τον 13o σταθμό στην περιοχή Πουρναρόκαστρο και στο 131,9 χλμ. της διαδρομής μας.
Αφήνοντας τον σταθμό μπαίνουμε σε ανηφορικό πετρώδες μονοπάτι μήκους 500 μ. Στο τέλος του μονοπατιού ξαναμπαίνουμε σε χωμάτινο αγροτικό δρόμο με ανηφορική κλίση για 2,5 περίπου χλμ. Στην συνέχεια ο δρόμος συνεχίζεται σχεδόν επίπεδος για άλλα 2,5 χλμ. περίπου μέχρι να καταλήξει σε μία απότομη κατηφόρα που στο τέλος της στο 137,8 αρχίζει επίσης κατηφορικός τσιμεντόδρομος και στη συνέχεια μετατρέπεται σε άσφαλτο μέχρι να καταλήξει στον 14ο σταθμό έξω από το χωριό Κεφαλόβρυσο σε μια ειδυλλιακή τοποθεσία κάτω από καταρράκτη στο 139 χλμ. της διαδρομής μας.
Αφήνοντας τον σταθμό και κινούμενοι πάντα σε ασφάλτινο δρόμο με ανηφορική κλίση για 2 χλμ. συνεχίζουμε σε δρόμο με κατηφορική κλίση μέχρι το 143,3 χλμ. Στο σημείο αυτό οι δρομείς πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή γιατί αφήνουν τον ασφάλτινο κεντρικό δρόμο και παίρνουν το δεξιό κατηφορικό τσιμεντόδρομο όπου μετά από λίγο καταλήγει σε έντονο ανηφορικό μέχρι να φτάσει στο 15ο σταθμό στην περιοχή Λατσέϊκα και συγκεκριμένα στο 145,1 χλμ. της διαδρομής μας.
Φεύγοντας από τον σταθμό και ανεβαίνοντας μια μικρή ανηφόρα μπαίνουμε σε χωμάτινο μονοπάτι γεμάτο πέτρες για 800 μ. περίπου μέχρι να φθάσει σε ένα στενό πέρασμα για 100 μ. όπου οι δρομείς πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί μέχρι να το περάσουν. Με το πέρασμα του μονοπατιού και αφού συναντήσουμε τρεχούμενο νερό στα αριστερά μας κατευθυνόμαστε δεξιά κάτω στον ξεροπόταμο όπου για 1.200 μ. κινούμαστε στη κοίτη του σε έδαφος κατάσπαρτο από πέτρες και βράχια και λίγο νερό σε μερικά σημεία. Ακριβώς μετά από την πορεία των 1.200 μ. και ακολουθώντας τα σχετικά σήματα κατευθυνόμαστε δεξιά πάνω σε ένα πέρασμα ανάμεσα από του θάμνους και τα δένδρα που περιβάλλουν την όχθη μέχρι να καταλήξουμε σε λιβάδι όπου το διασχίζουμε μέχρι να βγούμε σε αγροτικό χωματόδρομο που μετά από 650 μ. καταλήγει σε ελαφρά ανηφορικό τσιμεντόδρομο. Βρισκόμαστε πλέον στη περιοχή της Αγίας Παρασκευής Τοπόλοβας. Μετά από πορεία 700 μ. στον τσιμεντόδρομο μπαίνουμε σε ασφάλτινο δρόμο και αφού σε ένα σημείο και συγκεκριμένα στο 148,6 χλμ. πάμε ευθεία σε χωμάτινο μονοπάτι για 300 μ. ξαναμπαίνουμε στον ασφάλτινο δρόμο και τον ακολουθούμε στα αριστερά μέχρι την διασταύρωση με τον κεντρικό δρόμο στο 150,4 χλμ. και τον οποίο ακολουθούμε σε δεξιά κατεύθυνση προς Χαλανδρίτσα για 3,2 χλμ. όπου θα συναντήσουμε πηγή στα αριστερά μας και ένα κατηφορικό μονοπάτι το οποίο θα κατέβουμε για 1100 μ. και θα φθάσουμε στον 16ο σταθμό μας στη πλατεία του χωριού Μίραλι με άφθονες πηγές και πολύ φιλόξενους κατοίκους στο 154,9 χλμ. της διαδρομής μας.
Αφήνοντας τον σταθμό μετά από διαδρομή 100 μ. πάμε αριστερά κάτω τον χωματόδρομο όπου σε κατηφορική πορεία 1,8 χλμ. συναντάμε τον οδικό άξονα Πάτρας – Καλαβρύτων και αφού τον διασχίσουμε κάθετα με πολύ προσοχή συνεχίζουμε τον κατηφορικό χωματόδρομο μέχρι να ξαναβγούμε σε ασφάλτινο δρόμο στο 159,6 χλμ. όπου πάμε αριστερά για να καταλήξουμε στον 17ο σταθμό στην περιοχή Βαλμαντούρα και στο 162,2 χλμ. της διαδρομής μας. Από εδώ και μέχρι τον επόμενο σταθμό και ακολουθώντας συνέχεια ανηφορική πορεία οι δρομείς θα πρέπει να είναι προσεκτικοί τουλάχιστον όσο αφορά την σηματοδότηση γιατί σε αρκετά σημεία θα αφήνουμε τον ασφάλτινο δρόμο και θα μπαίνουμε σε χωμάτινα μονοπάτια μέχρι την διασταύρωση έξω από τον Καλούσι στο 168,7 χλμ. όπου βγαίνουμε σε ασφάλτινο δρόμο και ακολουθώντας δεξιά πορεία φθάνουμε στο χωρίο Καλούσι όπου βρίσκεται ο 18ος σταθμός και το 170,3 χλμ. της διαδρομής μας.
Αφήνοντας το Καλούσι και κινούμενοι πάντα σε ασφάλτινο τερραίν για 900 μ. μπαίνουμε σε χωμάτινο μονοπάτι στο αριστερό μας χέρι που κινείται παράλληλα με τον δρόμο, το μονοπάτι μετατρέπεται πιο κάτω σε μικρό λιβάδι,μετά από πε\ιπου 500 μ. ξαναμπαίνουμε στην άσφαλτο και μετά από 200 μ. στρίβουμε αριστερά για Αλποχώρι. Ο ασφάλτινος δρόμος μετά από 1 χλμ. θα μετατραπεί σε χωμάτινο αγροτικό δρόμο με κατηφορική κλίση για 6 χλμ. περίπου μέχρι που συναντάμε τον ασφάλτινο δρόμο έξω από το χωριό που αφού τον ακολουθήσουμε σε ευθεία πορεία φθάνουμε στο Αλποχώρι, ένα πολύ γραφικό χωριό ειδικά για τους δρομείς που θα περάσουν μέρα. Στο σημείο αυτό βρίσκεται οι 19ος σταθμός μέσα σε πηγές με τρεχούμενο νερό και στο 178,8 χλμ. της διαδρομής μας.
Φεύγοντας από τον σταθμό και κινούμενοι πάντα σε ασφάλτινο δρόμο με έντονη ανηφορική κλίση μέχρι το σημείο έξω από το χωριό Σπαρτιά και στο 180,5 km όπου μπαίνουμε εκ νέου στα αριστερά μας σε χωμάτινο ανηφορικό δρόμο πλην κάποιων κατηφορικών κομματιών μέχρι να φθάσουμε στον ασφάλτινο δρόμο στο 186,6 km τον οποίο θα πάρουμε προς τα δεξιά και θα καταλήξουμε στην πλατεία τοι χωριού Καλέτζι, χωριό με ιδιαίτερη πολιτική ιστορία στον 20ο σταθμό, 2ο κεντρικό σταθμό με ότι αυτό συνεπάγεται, σε υψόμετρο 900 μ. και ακριβώς στο 187 χλμ. της διαδρομής μας.
Αφήνοντας το Καλέτζι μετά από 600 μ. στρίβουμε δεξιά και παίρνουμε τον χωμάτινο αγροτικό δρόμο με κατηφορική κλίση μέχρι να ξανασυναντήσουμε την άσφαλτο μετά από 4 χλμ. Σε αυτό το σημείο πάμε αριστερά στον ασφάλτινο δρόμο και μετά από 900 μ. μπαίνουμε στο χωριό Κούμπερι με πηγή στα αριστερά μας, συνεχίζουμε με την πορεία μας πάντα στον ίδιο δρόμο για άλλα 1300 μ και συναντάμε το χωρίο Δροσιά όπου βρίσκεται ο 21ος σταθμός στο 194 χιλ.της διαδρομής μας. Περνάμε και αυτό το χωριό και μετά από 900 μ. ακριβώς στο 194,6 χλμ. στρίβουμε αριστερά σε χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε μέχρι να φτάσουμε στο χωριό Πτέρη σε υψόμετρο 520 μ.(πρέπει να επισημάνουμε ότι και σε αυτό το χωριό υπάρχει τρεχούμενο νερό)
αφού διανύσουμε περίπου 600 μ. ανηφορικό ασφαλτόδρομο στο σημείο που υπάρχουν δύο εικονοστάσια στα αριστερά μας στρίβουμε δεξιά σε κατηφορικό χωματόδρομο μέχρι την είσοδο του χωριού Σκιαδάς όπου ξανασυναντάμε τον ασφαλτόδρομο που θα μας βγάλει στο 22ο σταθμό μας στην έξοδο του χωριού όπου υπάρχουν πηγές με κρύο νερό στο 203,6 χλμ. της διαδρομής μας και σε υψόμετρο 480 μ. Συνεχίζουμε στον ασφαλτόδρομο με ανηφορική πλέον κλίση και μετά από 1200 μ. μπαίνουμε σε κατηφορικό χωματόδρομο που υπάρχει στα δεξιά μας. Μετά από πορεία 1300 μ. στον χωματόδρομο με μαντριά στα δεξιά μας και ακριβώς στο 206,3 χλμ. συναντάμε στα αριστερά μας ένα περιφραγμένο λιβάδι στο οποίο μπαίνουμε, στο τέρμα του λιβαδιού συναντάμε ένα μονοπάτι και το οποίο θα ακολουθήσουμε. Εδώ θα πρέπει να αφήσουμε για λίγο την περιγραφή για να τονίσουμε στους δρομείς ότι τα επόμενα 5 χλμ. είναι και από τα πιο δύσκολα της διαδρομής, ειδικά ότι αφορά την σωστή κατεύθυνση που θα πρέπει να ακολουθούν οι αθλητές, γιατί δεν υπάρχουν προδιαγεγραμμένα μονοπάτια. Η διαδρομή σε αρκετά σημεία περνά μέσα από λιβάδια και λιόφυτα και για αυτό οι δρομείς θα πρέπει να ακολουθούν τα σήματα με ιδιαίτερη προσοχή. Μπαίνοντας λοιπόν στο μονοπάτι και μετά από εναλλαγές πορείας ανάμεσα σε λιβάδια και χωματόδρομους φθάνουμε στο ποταμό Πηνειό που χωρίζει την Αχαΐα από την Ηλεία, τον οποίο οι αθλητές θα πρέπει να περάσουν και να βρεθούν στην απέναντι όχθη. Την περίοδο διεξαγωγής του αγώνα τον βάθος του νερού θα είναι ανάμεσα σε 15 έως 20 cm. Η διοργάνωση θα έχει φροντίσει να τοποθετήσει σχοινί για όσους θέλουν να αποφύγουν πιθανά γλιστρήματα, οι αθλητές όμως θα πρέπει να έχουν προβλέψει να έχουν 2ο ζευγάρι από παπούτσια και κάλτσες για να αλλάξουν μόλις περάσουν το ποτάμι, εκεί είμαστε στον23ο σταθμό της διαδρομής μας στο 209,3 χλμ. Με το που το περνάμε διασχίζουμε ένα ακόμη λιβάδι και μόλις βγούμε σε αγροτικό χωματόδρομο ο οποίος έχει κατεύθυνση παράλληλη με την κοίτη του ποταμού περνάμε κατ,ευθείαν απέναντι σε λιόφυτο που μετά από λίγο μετατρέπεται σε λιβάδι με ανηφορική κλίση. Στην κορυφή του λιβαδιού πάμε δεξιά σε μονοπάτι, στην συνέχεια περνώντας ανάμεσα σε λιβάδια και μικρά μονοπάτια όλα αυτά με ανηφορική κλίση βγαίνουμε τελικά σε άλλο μονοπάτι με περίφραξη στην δεξιά του πλευρά εκεί πάμε αριστερά μεχρι να συναντήσουμε έναν αγροτικό χωματόδρομο 100 μ. περίπου ψηλότερα από αυτόν του ποταμού και κατευθυνόμαστε αμέσως δεξιά όπου μετά από πορεία 200 μ. φθάνουμε στην περιοχή Κάπελη με υψόμετρο 460 μ..
Παίρνουμε τον ασφάλτινο δρόμο με κατεύθυνση προς Πανόπουλο και αφού περάσουμε την διασταύρωση του πάει για Αμαλιάδα, μετά από 1100 μ. αφήνουμε τον ασφάλτινο δρόμο και μπαίνουμε στα δεξιά μας σε μονοπάτι που μας οδηγεί στο περίφημο δάσος της Φολόης. Είναι το μοναδικό, επίπεδο δάσος της Ελλάδας, έκτασης 218.000 στρεμμάτων, που αποτελείται από βελανιδιές και είναι ενταγμένο στο δίκτυο NATURA 2000 λόγω της σπουδαιότητας του, η οποία εκτιμάται από την αρχαιότητα. Κινούμαστε μέσα στο δάσος σε χωμάτινους πάντα δρόμους και με ιδιαίτερη προσοχή στα σήματα. Μετά από πορεία 4 χλμ. ακριβώς, βγαίνουμε πάλι σε ασφάλτινο δρόμο. Σε αυτό το σημείο πάμε αριστερά για 300 m και αμέσως μετά στρίβουμε δεξιά σε νέο χωμάτινο μονοπάτι όπου μετά από 1 χλμ. βγαίνουμε σε νέο ασφάλτινο δρόμο και στον 24ο σταθμό στην περιοχή Ζηρέϊκα σε υψόμετρο 590 μ. ακριβώς στο 218,9 χλμ της διαδρομής μας. Ακολουθούμε την άσφαλτο και μετά από διαδρομή 1500 μ. στρίβουμε αριστερά σε χωμάτινο αγροτικό δρόμο που θα μας οδηγήσει στο φαράγγι του Ερυμάνθιου Κάπρου. Η μυθολογία αναφέρει ότι εδώ, ο Ηρακλής έριξε δίχτυ για να πιάσει τον Ερυμάνθιο Κάπρο. Μετά από πορεία 1 χλμ. ο δρόμος αρχίζει να κατηφορίζει μέχρι να φτάσει κάτω στον ποταμό Πηνειακό Λάδωνα μια περιοχή εκπληκτικού φυσικού κάλλους, ακριβώς στο 224,5 χλμ. και σε υψόμετρο 330 μ.. Αφού περάσουμε την γέφυρα ο δρόμος αρχίζει να ανηφορίζει απότομα και μετά από διαδρομή 1 χλμ. σε υψόμετρο 470 μ. και αφού προηγουμένως (300 μ. πριν) έχουμε περάσει μια πηγή στα δεξιά μας πάμε αριστερά σε χωμάτινο ανηφορικό μονοπάτι και βγαίνουμε σε ασφάλτινο δρόμο. Τον ακολουθούμε στα αριστερά μας και μετά από 1100 μ. φθάνουμε στο 25ο σταθμό στον οικισμό της Πεύκης με πηγές στο κέντρο του χωριού σε υψόμετρο 530 μ. και ακριβώς στο 226,6 χλμ. της διαδρομή μας.
Αφήνουμε τον σταθμό πάντα σε ασφάλτινο δρόμο με ανηφορική κλίση όπου μετά από διαδρομή 3,7 χλμ. που στο τέλος της καταλήγει σε κατηφόρα, συναντάμε στα δεξιά μας ένα χωμάτινο αγροτικό δρόμο τον οποίο ακολουθούμε στην κατηφορική του πορεία με ιδιαίτερη προσοχή στις αλλαγές κατεύθυνσης για να φτάσουμε μετά από 2,5 χλμ. από το σημείο που μπήκαμε στον χωματόδρομο στο 26ο σταθμό στην Παλαιά Πέρσαινα, ένα εγκαταλελειμμένο οικισμό, που μας μεταφέρει σε ταινίες θρίλερ, σε υψόμετρο 500 μ. και ακριβώς στο 232,8 χλμ. της διαδρομής μας.
Φεύγοντας από τον σταθμό και ακολουθώντας πάντα τον χωματόδρομο αφού περάσουμε μέσα από ένα λιόφυτο χωρίς εμφανές μονοπάτι απλά ακολουθώντας τα σήματα μετά από μια μικρή ανηφόρα ο χωματόδρομος αρχίζει πάλι να κατηφορίζει οδηγώντας μας στο χωριό Νεραΐδα, ένα αμφιθεατρικό χωριό όπως το βλέπουμε από ψηλά κατεβαίνοντας. Σύμφωνα με τους ντόπιους πήρε την ονομασία του από τις νεράιδες που κατοικούσαν εκεί μιας και εκεί βρίσκονται οι πηγές του Ενιπέα ποταμού. Φθάνοντας στην Νεραΐδα αρχίζει ασφαλτόδρομος, στην έξοδο του χωριού κάνουμε αναστροφή και πάμε αριστερά κάτω σε τσιμεντόδρομο. Αφήνοντας το χωριό βγαίνουμε στη γέφυρα του ποταμού Λεστενίτσα, αμέσως μετά την γέφυρα πάμε αριστερά και μετά από 50 μ. δεξιά στον χωμάτινο αγροτικό δρόμο όπου μετά από μια έντονη ανηφόρα μήκους 2,3 χλμ., την τελευταία της διαδρομής μας, μπαίνουμε σε ασφαλτόδρομο και φθάνουμε στο 27ο σταθμό στο χωριό Κρυονέρι όπου υπάρχουν πηγές στην πλατεία, σε υψόμετρο 450 μ. και ακριβώς στο 242 χλμ. της διαδρομής μας.
Αφήνοντας τον σταθμό και κινούμενοι σε ελαφρά ανηφορικό και μετά σε κατηφορικό ασφάλτινο δρόμο για 2,8 χλμ. εκεί στρίβουμε αριστερά, η άσφαλτος μετά από 100 μ. θα μετατραπεί σε τσιμεντόδρομο και μετά από 1 χλμ, σε χωμάτινο αγροτικό δρόμο με ελαφρά κατηφορική κλίση ο οποίος μετά από διαδρομή 4 χλμ. θα μας οδηγήσει στον τελευταίο σταθμό 28ο, στο χωριό Κλαδέος με υψόμετρο 120 μ. και ακριβώς στο 249,3 χλμ. της διαδρομής μας.
Αφήνουμε τον σταθμό αφού ήδη έχουμε μπει σε ασφάλτινο δρόμο με πορεία την Αρχαία Ολυμπία, περνάμε διαδοχικά τα χωριά Μάγειρας και Κοσκινάς κινούμενοι πάντα σε ασφαλτόδρομο και μπαίνουμε στην Αρχαία Ολυμπία και διασχίζοντας τους κεντρικούς δρόμους της πόλης, τερματίζουμε μπροστά στον Αρχαιολογικό χώρο όπου θα μας περιμένει ένα στεφάνι ελιάς σαν ανταμοιβή της υπεράνθρωπης αυτής προσπάθειας.
Κατάκοποι, εξουθενωμένοι, άυπνοι με πόνους παντού αλλά γεμάτοι από μαγικές εμπειρίες και το υπέροχο συναίσθημα ότι ξεπερνώντας κατά πολύ τα όρια μας καταφέραμε κάτι που πολύ λίγοι άνθρωποι στον κόσμο μπορούν να καταφέρουν.